Tsag Rulez

kandinsky17.jpg

Παρακολουθησα με διεστραμένη ευχαρίστηση το Φεστιβαλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης. Σχεδόν όλο. Χωρις υπερβολή, ήταν το πιο νοσηρό πράγμα που έχω δεί πρόσφατα. Ακριβώς διότι υποδυόταν το υγιές. Πρωτον, σε αισθητικό επίπεδο. Ηταν εμφανές πάνω σε όλους τους συντελεστες το σφιξιμο να φανουν ποιοτικοί. Οι διπλοπενιές είχαν μια αβρότητα, μια λειανση, ένα βελουδινο echo. Οι μπαλαντες, φυσει ευγενικές, είχαν το κατσαρωμα της ευγενειας, το μαρασμό των πραγματων που τα αφίλητα κορίτσια κλεινουν μεσα σε αρωματισμένα κουτιά (και τα αφηνουν να σαπίζουν, σαπίζοντας μαζί τους) -μπαλαντες μικρες και τριανταφυλένιες, σαν τα ροδοπέταλα που οι ποιητικες αλόγες αποξηραινουν μεσα στα λευθκώματα τους, με μισό μέτρο τρίχα στη γάμπα τους και κολώνια Μυρτω με τη σέσουλα στον ιδρωμενο σβερκο. Αυτή η θριαμβική κλαψομουνίαση, που στην Ελλάδα θεωρέιται Ποιότητα από την Μεταπολίτευση και εντευθεν, και η οποια γέννησε χιλιάδες αισθητικά κουρέλια, είναι η μεγαλύτερη καλλιτεχνική απάτη που διέπραξαν οι ατάλαντοι εις βάρος των ταλαντουχων και οι κοιμίσηδες εις βάρος των ζωντανών. Μόνο εδώ τα γλαρά ματια σημαινουν αυθωρεί ποιητικότητα, οι φολκλορικές αναφορές βάθος, και η κλαψούρα σεμνότητα. Είναι μια παρεξηγηση που βόλεψε πολλους και για μεγάλο διάστημα δημιουργησε ενδιαφέρουσα φάμπρικα, η οποια προσκολήθηκε στο άρμα μερικών σημαντικών περιπτωσεων του λεγόμενου «εντεχνου» τραγουδιού και έκοψε κι αυτή την καλή της μονέδα. Τωρα, που η φάση μάλλον ολοκληρώθηκε είναι διπλά ανυπόφορο να βλέπεις τα ξέφτια της να σέρνονται στα αλανιάρικα σκηνικά του Φεστιβάλ, που προσπαθει απεγνωσμένα να μη θυμίζει Γιουροβίζιον, διότι έτσι του εχουν πει: ότι πρέπει να είναι Ποιοτικό, κι ας είναι νεκρικό και ανεκφραστο σαν κουκλα ξεσπαλιασμένη. Αυτό οδηγει στη δευτερη και πιο μεγάλη νοσηρότα: την πολιτική. Αυτή η άχρηστη και άγουστη και κατά βαθος κιτς ανοησία, που επινοήθηκε για να πνιξει τις τυψεις της η ΕΡΤ από την απροσδόκητη εμπορική επιτυχία που ειχε στον τομέα Σαχλαμάρα, εχει ένα γιγαντιαιο Κοστος που το πληρώνει ο κόσμος. Όχι μονο παραγεται ετησίως μια νυσταλέα πατάτα για να περνιέται ως ποιοτικός ο κ. Παναγόπουλος (πρωην αρχισυντάκτης του Crash, υπό τον κ.Τραγκα), αλλά μπαινει μέσα και αγρίως (για να ζητάει μετά ο κ.Ρουσσόπουλος νεα αυξηση του τέλους της ΕΡΤ). Προτέινω ολόθερμα να καταργηθεί αυτό το σκανδαλώδες drag show ποιότητας. Δεν θα λειψει σε κανέναν -παρα μονο σε αυτους τους κακομοιρηδες που πανε και τραγουδάνε. Από κάθε αποψη το εγχειρημα απέτυχε και είναι επιζήμιο. Είναι κακής ποιότητας, κακου γουστου, ο κοσμος βαρυέται και πληρώνει κι από πανω. Ελεος.

PS: Το ορίτζιναλ τεξτ εδώ. Και αυτό που έχω να πώ για τον τσαγκάρ είναι ότι όταν γράφει…γράφει . Διαβάστε το τεξτ γκάιζ όχι τον άνθρωπο πίσω από αυτό.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s