Admit One

Αυτό που δεν θα μπορέσει ποτέ να καταλάβει η βιομηχανία του θεάματος είναι ότι ο κόσμος δεν πάει σινεμά όχι γιατί διακινούνται παράνομα οι ταινίες, αλλά γιατί οι ταινίες είναι για τα μπάζα πιά. Συν το πανάκριβο εισητήριο, το πάρκινγκ και την κατάντια των μουλτιπλεξ. Σήμερα για μια τετραμελή οικογένεια το «εισητήριο» για μια ταινία -που συνήθως δεν βλέπεται αλλά θεωρείται παιδική- κοστίζει με όλα μέσα γύρω στα 50 ευρώ (στο όλα μέσα είναι τα ποπ κορν, οι κοκα κολες κτλ). Και για να πιάσω το θέμα από την αρχή: τα έσοδα από πάρκινγ, μπαρ και διάφορα άλλα facilities δεν συνυπολογίζονται στα εισπρακτικά έσοδα μιας ταινίας άρα και η κατανομή του χρήματος στους συντελεστές (ηθοποιούς σκηνοθέτες, μουσικούς) είναι ευθύς εξαρχής άνιση. Επίσης τα έσοδα από τις ενοικιάσεις dvd, τα διάφορα κουκλάκια, τα computer games και οι δεκάδες επανεκδόσεις μιας ταινίας με ψηφιακό ήχο και εικόνα, με άλλα εξτρας, με άλλη συσκευασία κτλ δεν νομίζω να καταλήγουν (έστω και ένα μικρό ποσοστό) στις τσέπες των -αλυσοδεμένων με περίεργα συμβόλαια- δημιουργών. Πριν χρόνια, τότε με το κυνήγι μαγισσών του napster, η riaa είχε καλέσει μεγάλα στελέχη της μικροσοφτ για να συνδράμουν στην καταπολέμηση της πειρατείας και να προτείνουν τρόπους και πρακτικές που θα μείωναν την αυθαίρετη διακίνηση mp3. Τα τζίνια τους απάντησαν πως θα είναι καλύτερα αντί να ξοδέψουν τεράστια ποσά σε ένα σαφάρι χωρίς νόημα να επενδύσουν τα ίδια χρήματα σε ποιοτικές παραγωγές και να χαμηλώσουν το κόστος των cd (κάτι βέβαια που εφάρμοσε η ίδια η microsoft και σε αυτό οφείλει την τεράστια βάση χρηστών του δικού της software). Στην Ελλάδα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Εδώ κλείνουν τα sites που παρέχουν ελληνικούς υπότιτλους στην προσπάθειά τους να εφαρμόσουν δεινοσαυρικούς νόμους χωρίς καν να μπούν στον κόπο να σκεφτούν θεμελιώδη ζητήματα όπως η ποιότητα των ταινιών που διακινούν, οι αμήχανες ερμηνείες, τα ανύπαρκτα σενάρια κτλ. Επίσης δεν μπορούν να κατανοήσουν απλά πράγματα όπως το γεγονός ότι η κινηματογραφική αίθουσα δεν έχει ΚΑΜΜΙΑ απολύτως σχέση με το dvd ή το torrent που θα παρακολουθήσει κάποιος.

ΤΙ θέλω να πώ με όλα αυτά; Οτι η βιομηχανία έχει μεγάλο πρόβλημα αλλά σαφώς το πρόβλημά της δεν είναι τα torrents και οι ελληνικοί υπότιτλοι που θεωρούνται παράνομα. Το μεγάλο της υπαρκτό πρόβλημα είναι ότι απέτυχε στην πλήρη προβατοποίηση των θεατών/καταναλωτών και καλά θα κάνει να επανεξετάσει το θέμα εκ των έσω αυτή τη φορά παρέχοντας ποιοτικές παραγωγές, χαμηλότερες τιμές και κυρίως σεβασμό στον θεατή/ακροατή.

Lynx:

http://www.greeksubs.com
επιστολή προς την ΕΠΟΕ/ Vrypan

Μερικές ακόμη σκέψεις για την υπόθεση με τα sites υπότιτλων/ Vrypan
Ερασιτεχνικοί Υπότιτλοι/ e-lawyer

Quotas:

«Ο αιώνας (και κάτι) του κινηματογράφου,έχει τα ίδια χαρακτηριστικά ωρίμανσης και συνομολόγησης με το περίπου ταυτόχρονό του αυτοκίνητο.Ολες οι τεχνικές (και στα δύο μέσα) είχαν εξαντληθεί στην πρώτη δεκαετία της εμφάνισης των ειδών. Προέλευση από αρχαϊκότερες κατασκευές του δέκατου ένατου αιώνα. Υπέρβαση της φόρμας μόνον σε επιμέρους εφευρέσεις (στο μοντάζ κυρίως και στα φανάρια αντίστοιχα) .Και τα δύο είδη πέρασαν φάση εξηλεκτρισμού, ήχου, αυτοματισμών, γιά να καταλήξουν σε μία μεταβιομηχανική εποχή ,όπου το DVD και η κατανάλωση σινεμά σε multiplex είναι η μία κατάληξη,και το ρομποτικά συναρμολογούμενο αυτοκίνητο με αναρίθμητες ψηφιακές μαϊμουνιές (και δόσεις αποκληρωμής) είναι η άλλη κατάληξη.Το σινεμά λοιπόν θα το καθορίσω μέσω του αυτοκινήτου, γιά να μη μελαγχολήσω περιγράφοντας «προδότες» σκηνοθέτες, απερίγραπτους ηθοποιούς και κυρίως, ανάξιους θεατές.» Πετεφρής

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s